40% ökad försäljning från förra året

Vi har på sistone gjort lite förändringar i butiken. 

Målet är att alltid effektivisera lagret och se till att vi spenderar så lite tid som möjligt bak på lagret, vilket i sin tur möjliggör att man kan spendera mer värdefull tid på butiksgolvet ute med kund.

Numera ser vi till att göra kontinuerliga analyser där vi genom våra olika affärssystem kan se vilka produkter som säljer mest. Med denna information försöker vi hålla exponeringen levande. Vi anpassar butiken varje vecka för att alltid ha relevanta produkter till hands. 

De stora produkterna som vi har på lager har också fått en ny plats. Vi installerade ett begagnat paternosterverk förra veckan, det har friat upp otroligt mycket plats på lagret, vi kan dessutom koppla ihop det med vårt affärssystem vilket gör att vi kan se till att produkterna ligger framme när vi kommer till lagret för att hämta dem. Från vad jag har hört så ska man spara väldigt mycket tid med dessa maskiner. 

Hittills är resultatet otroligt mycket bättre, om man jämför denna veckan mot samma vecka förra året har vi haft en 40% högre försäljning detta året.